Najnowsze trendy w tworzeniu plakatów reklamowych

Najnowsze trendy w tworzeniu plakatów reklamowych
Różne

Przyciągają uwagę i przekazują najważniejsze wiadomości na temat produktów, wydarzeń i usług - chociaż plakaty są coraz częściej wypierane przez filmy reklamowe i interaktywne banery nadal stanowią ważne narzędzie marketingowe.

Just a test to see if the changes go through

Plakaty ewoluują i jest to efekt zmieniających się preferencji odbiorców, stylu projektowania oraz nowoczesnych technologii. Współczesne plakaty odchodzą od bezpośredniego reklamowania marki, zamiast tego dopasowują swój projekt do wymagań docelowej grupy odbiorców i jasno wskazują na możliwość rozwiązania ich potrzeb. W tym artykule omawiamy aktualne trendy w świecie plakatów reklamowych.

Personalizacja i interaktywność plakatów reklamowych

Coraz częściej odchodzi się od traktowania odbiorców jako podobnej sobie zbiorowości. Zamiast tego potencjalny klient ma poczuć, że reklamowany produkt lub usługa zostały stworzone właśnie dla niego. Firmy, które dostosowują swoje plakaty reklamowe do preferencji i potrzeb swojej docelowej grupy klientów obserwują większą skłonność do reakcji i zaangażowanie. Jest to możliwe dzięki tworzeniu różnych wzorów plakatów dla różnych grup odbiorców, bazując na ich lokalizacji, preferencjach zakupowych lub aktualnych problemach, które ma rozwiązać marka.

Coraz częściej na plakatach reklamowych pojawia się kod QR, który można łatwo zeskanować za pomocą smartfona, od razu przenieść się do strony internetowej i uzyskać więcej informacji. Kody QR na plakatach mogą też prowadzić klienta do wybranych produktów lub czasowych zniżek, dostępnych wyłącznie dla osób z niego korzystających. Przy tworzeniu interaktywnych plakatów warto mieć na uwadze swoją grupę docelową - młodzież, młodych dorosłych i osoby w średnim wieku, które korzystają ze smartfonów.

Minimalizm

Minimalizm i prostota to jeden z największych trendów ostatnich lat, który pomimo upływu czasu nadal ma się dobrze. Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej”, projektanci dbają o to, aby ograniczyć ilość tekstu kosztem czystej kompozycji. Czasami jedno słowo połączone z sugestywnym obrazem może przekazać pełną wiadomość. W świecie, który bombarduje nas bodźcami, krzyczącymi hasłami i kontrastującymi kolorami, jasny plakat z wyrazistymi liniami może szybciej zyskać uwagę odbiorcy.

Charakterystyczne cechy minimalistycznych plakatów to użycie białej przestrzeni (tzw. przestrzeń negatywna), czysta i łatwa do zrozumienia kompozycja, czytelna i prosta czcionka, ograniczona paleta kolorów, geometryczne linie i wzory. Czasami marka tworzy minimalistyczne plakaty nie ujawniając zbyt wiele treści po to, aby stopniowo odkrywać kolejne części oferty. Innym razem dzięki prostocie mogą skłonić klienta to przemyśleń nad przekazem - każda sekunda więcej przeznaczona na analizę plakatu pomaga na zapamiętaniu marki i połączeniu jej z określonymi emocjami. Kluczowe jest znalezienie dominanty, czyli najważniejszego elementu, wokół którego skupia się przekaz. Pomaga w tym minimalistyczne podejście.

Ilustracje i grafika wektorowa

Dużym powodzeniem w tworzeniu plakatów cieszy się też wykorzystanie ilustracji, rysunków, grafik, ikon czy wzorów. Przekazywane w ten sposób informacje nie zawsze są oczywiste, jednak pobudzają do myślenia i mogą zagwarantować odbiorcy piękny efekt wizualny. Tworząc plakaty reklamowe z wykorzystaniem grafik i ilustracji nie trzeba posiłkować się zdjęciami produktu, daje to większe pole do artystycznego wyrażania siebie oraz stworzenia unikalnego efektu.

Ilustracje i grafika wektorowa są bardzo wszechstronne, nie zawsze muszą pojawiać się w centralnej części plakatu, ale być jego integralną częścią lub jedynie wtrąceniem, podkreślającym główną ideę. Jedną z charakterystycznych cech grafiki wektorowej jest możliwość jej skalowania. Może być łatwo stosowana w plakatach o różnych rozmiarach, bez obaw o utratę jakości. To szczególnie ważne, jeśli jeden projekt plakatu ma być wykorzystywany w różnych środowiskach - online i offline.

Kreatywne czcionki

Różne kroje, rozmiary i style czcionek pomagają w stworzeniu zapadającego w pamięć plakatu reklamowego. Czcionki mogą stanowić główny element kompozycji, dodawać mu indywidualności, dynamizmu i podkreślać główny przekaz. Czcionki pełnią kluczową rolę w plakatach agitacyjnych, gdzie wraz z kontrastowymi kolorami mają wywołać u odbiorcy konkretne emocje.

Kreatywne typografie to połączenie zmiennych proporcji, układu tekstu, różnych krojów czcionek, odstępów między literami oraz układem liter. W tworzeniu kreatywnych czcionek wykorzystuje się efekty specjalne, tekstury, gradienty, poziomy przezroczystości, faktury, cienie… lista dostępnych opcji jest długa, a cel ich wykorzystania jeden - uczynienie tekstu bardziej atrakcyjnym i wyrazistym. Warto upewnić się, że kreatywne czcionki wyglądają dobrze zarówno po wydrukowaniu, jak i w wersji online. Wpadające w oko grafiki i hasła to jeden z nieprzemijających trendów w handlu online.

Najlepszy plakat reklamowy to ten, który się wyróżnia

Podczas projektowania plakatu reklamowego, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Oprócz zwrócenia uwagi na trendy, o których wspomniano w tym artykule, warto pamiętać o swojej grupie docelowej, a także postarać się myśleć kreatywnie i nieszablonowo. Jednym z najgorszych pomysłów jest powielanie pomysłów, z których korzysta konkurencja.

Wyróżnienie plakatu reklamowego wśród setek innych, często znajdujących się w niewielkiej odległości od siebie, jest trudnym, ale nie niemożliwym zadaniem. Czasami wygrywają ci, którzy jako pierwsi podchwycili nadchodzące trendy, a innym razem projektanci, którzy idą w zupełnie innym kierunku.

Więcej Różne