Czy influencerzy zarabiają tylko na reklamach?

Czy influencerzy zarabiają tylko na reklamach?
Różne

Influencerzy stali się integralną częścią świata promocji i marketingu. Zastanawiacie się zapewne ile zarabia influencer na YouTube i jak prezentują się źródła dochodów gwiazd mediów społecznościowych?

W artykule uchylamy rąbka tajemnicy na temat zarobków internetowych influencerów. Opiszemy w nim najpopularniejsze strategie monetyzacji wykorzystywane przez gwiazdy w przestrzeni wirtualnej.

Najpopularniejsza metoda zarobkowania to oczywiście sponsoring

Ile zarabia influencer na Tiktoku i w innych mediach społecznościowych? Treści sponsorowane stanowią w większości przypadków główne źródło dochodu przeciętnego influencera. Różne marki – odzieżowe, produkujące jedzenie czy kosmetyki – płacą influencerem za promowanie swoich produktów lub usług.

Według ankiety przeprowadzonej przez Influencer Marketing Hub, "89% marketerów twierdzi, że zwrot z inwestycji w influencer marketing jest porównywalny lub lepszy niż w przypadku innych kanałów marketingowych". Wszystko na to wskazuje, że jest to prawda.

Stawki zależą oczywiście nie tylko od liczby obserwujących. Zdecydowanie bardziej liczą się wskaźniki zaangażowania i pod tym względem mikro influencerzy często mają lepsze wskaźniki niż super gwiazdy.

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny pozwala influencerem zarabiać prowizje dzięki temu, że na swoim kanale promują oni określone produkty czy usługi. Zarobki z afiliacji, na przykład ze współpracy z biurem podróży czy firmą z branży e-commerce, są w stanie zapewnić stały strumień przychodów w porównaniu z jednorazowymi akcjami sponsorskimi.

Według danych podanych przez firmę Goat Affiliates, amerykańscy influencerzy zarabiają nieco ponad 7 USD za kliknięcie i 135 USD za sprzedaż. Rzeczywiste prowizje różnią się znacznie w zależności od branży i programu partnerskiego. Na przykład, influencerzy promujący produkty z niszy finansów osobistych zazwyczaj zarabiają wyższe prowizje.

Gry online jako dobre źródło dochodu dla influencerów

Jedną z nisz, która cieszy się sporą popularnością u influencerów, jest hazard. Wynika to ze specyfiki samej branży, która najzwyczajniej w świecie nie może się reklamować w inny sposób. Choć trudno w to uwierzyć, wszyscy operatorzy legalnych stron zrecenzowanych na lista stron gdzie zagrasz bez weryfikacji kyc, muszą w każdym kraju stawiać czoła innym regulacjom. Najważniejszy jest jednak brak jakiejkolwiek identyfikacji, co czyni hobby jeszcze ciekawszym i łatwiejszym w realizacji.

Do czołowych nazwisk w zachodnim świecie hazardowego marketingu należą Princess Love, Dan Katz, David Oancea, Alexander Wolfgang czy Greg Brown. Poza klasyczną aktywności na Instagramie celebryci pojawiają się w podcastach lub prowadzą własne kanały na YT, publikują relacje z turniejów pokerowych czy omawiają typy sportowe dla popularnych kanałów informacyjnych.

Ogólnie rzecz biorąc, w tej branży nie jest łatwo zweryfikować, kiedy zaczyna się praca, a kiedy pasja. Z punktu widzenia odbiorcy takich treści należy założyć, że praktycznie każda informacja dotycząca jakiejś marki podana przez influencera w sieci, pojawia się w wyniku realizacji warunków umowy marketingowej z klientem.

Jeśli więc w naszych rekomendacjach na YouTube pojawia się filmik, w którym ktoś wygrywa jackpota na Mega Moolah w jednym z kasyn online, zapewne jest to lokowanie produktu sponsorowane przez producenta slotów lub samo kasyno.

Subskrypcje jako źródło dochodów

37% kanałów YouTube z ponad 1 milionem subskrybentów posiada opcję płatnego członkostwo w kanale. Oznacza to, że lojalni fani uiszczają miesięczną opłatę za dostęp do ekskluzywnych treści.

YouTube wypłaca twórcom 70% przychodów z członkostwa po potrąceniu własnych prowizji. Łatwo obliczyć, że kwota 4,99 USD/miesiąc daje przychody na poziomie około 3,50 USD na członka. W podobny sposób działają subskrypcje na Twitchu.

Produkty: sprzedaż i promocja

Sprzedaż własnych lub markowych towarów to popularny sposób na dorobienie w przypadku internetowych influencerów. Ile zarabia influencer w ten sposób? Jak to zwykle bywa, rodzaj sprzedawanych towarów zależy w dużej mierze od niszy. Na przykład:

  • Wpływowi gracze: odzież, podkładki pod mysz, etui na telefony.
  • Wpływowi rzemieślnicy: grafika do druku, wzorniki, narzędzia.
  • Panie działające w sektorze beauty: kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Marże różnią się w zależności od rodzaju produktu i kosztów produkcji. Zdaniem niektórych analityków produkty przynoszą niektórym influencerem 35-50% zysku.

Ile zarabia influencer za reklamę – dodatkowe strategie zarabiania pieniędzy

Osobowości internetowi szukają aktywnie innych źródeł dochodu. Możliwości jest wiele, na przykład:

  • Crowdfunding: Platformy takie jak Patreon, Kickstarter i Indiegogo pozwalają influencerem zbierać fundusze bezpośrednio od swoich odbiorców. Fani wpłacają lub wpłacają pieniądze w zamian za nagrody.
  • Darowizny: Lojalni obserwatorzy od czasu do czasu przekazują pieniądze swojemu ulubionemu influencerowi, aby okazać mu wsparcie. Streamerzy na Twitchu często otrzymują darowizny podczas transmisji na żywo.
  • Własne produkty/usługi: Gracz YouTube Sean „JackSepticEye” McLoughlin zarabia duże pieniądze na swojej marce Top of the Morning Coffee. Sprzedaż własnych produktów fizycznych lub cyfrowych może być niezwykle dochodowa.

Podsumowanie

Zarabianie w sieci nie jest proste, jeśli jest się popularnym influencerem (nawet tym wirtualnym). Zasięgi, kontrakty i umowy, dotarcie, zaangażowanie – wszystko to musi się spinać. Jak widzicie sami, jest to tylko z pozoru łatwy kawałek chleba!

Więcej Różne