Jak wykorzystać narzędzia marketingowe?

Jak wykorzystać narzędzia marketingowe?
Różne

Niemal każda firma znajduje się pod presją konkurencji. Aby pozyskać nowych klientów lub utrzymać obecnych, firmy muszą wymyślić coś wyjątkowego. Zrozumiały przykład pochodzi z branży gier komputerowych, bo i tu stosuje się oferty typu bait-and-switch. W renomowanych kasynach jest między innymi Energy Casino Bonus, który ma skusić nowych klientów do rejestracji.

Ten rodzaj marketingu jest również dobrym modelem dla firm, którym zależy na lojalności nowych klientów w krótkim i długim okresie. W ostatnich latach powstaje coraz więcej kampanii marketingowych mających na celu optymalizację przepływu klientów. Przyjrzymy się temu ekscytującemu tematowi z punktu widzenia marketingu.

Darmowa wersja próbna: wypróbuj przez miesiąc i zapisz się.

Czy to Netflix, czy inne modele abonamentowe, darmowe dni i całe darmowe miesiące, jak w przypadku Spotify, to jedno z najważniejszych współczesnych narzędzi marketingowych. Liczba dostawców usług streamingowych wciąż rośnie: Disney, Amazon Prime, Netflix - wybór jest nieograniczony. Aby zwrócić uwagę klientów na własną ofertę, mają oni możliwość bezpłatnego przetestowania miesiąca u dostawców.

Intencja stojąca za tym jest jasna: klient powinien polubić oferowane treści, a następnie zdecydować się na wykupienie płatnej subskrypcji. Dostawcy zawsze muszą liczyć się z tym, że darmowy miesiąc próbny kończy się bez odnowienia. Zostało to uwzględnione i raczej nie stanowi problemu, zwłaszcza w przypadku serwisów streamingowych.

W podobny sposób swoje reklamy obsługują dzienniki cyfrowe. Wiele artykułów może być czytanych tylko przez płacących klientów. Chowają się one za tzw. paywallem. Często pierwszy miesiąc oferowany jest w cenie jednego euro lub nawet za darmo. Jeśli jest potem dalsze zainteresowanie, klient musi wykupić abonament.

Kup dwa, zapłać jeden: popularne promocje 2 za 1

Jak sklepy internetowe przekonują swoich klientów do zakupów? Z niskimi cenami, szybką dostawą i najlepszą jakością. Ale większość sklepów teraz to dostarcza, więc potrzebne są specjalne promocje. Promocja 2 za 1 jest tu bardzo popularna. Jeśli klient kupi jeden produkt, drugi, zwykle tańszy, dostaje za darmo. Oczywiście nie we wszystkich dziedzinach jest to opłacalne. Apple nie da drugiego urządzenia za darmo z iPhone'em 14.

Można sobie jednak wyobrazić, że tańszy produkt mógłby być rozdawany za darmo, jeśli wcześniej kupiono droższy. Takie oferty przyciągają klientów nawet wtedy, gdy nie było pierwotnego zainteresowania zakupem. Ważne jest, aby konsumenci dokładnie sprawdzali wartość takich ofert. Czasami cena produktu jest podwyższona tak bardzo, że kupując go osobno byłoby taniej niż w promocji 2w1. Dlatego zawsze warto porównywać.

Darmowe próbki produktów i oferty zwrotu pieniędzy

Cashback i darmowe testy to bardzo popularne promocje, szczególnie w handlu spożywczym. Zakupy w supermarkecie są drogie. Kiedy na półce pojawia się nowy produkt, wielu konsumentów jest niezdecydowanych. W rzeczywistości zainteresowanie jest, ale strach przed dokonaniem niewłaściwego zakupu powstrzymuje kupującego. Dzięki kampanii cashback producent może wzmocnić siłę nabywczą klienta.

Gdy nowy klient kupi produkt i prześle paragon do producenta, otrzymuje zwrot pieniędzy za zakup. Nadzieją producenta jest to, że klientowi tak bardzo spodoba się darmowa próbka, że ponownie kupi ten sam produkt.

Teoretycznie producent mógłby też oferować swoje towary za darmo, ale nie byłoby to dla niego opłacalne. Jeśli klient zleca zwrot kosztów zakupu, musi podać swój numer konta. W ten sposób producent może zapewnić, że każdy klient tylko raz spróbuje produktu za darmo.

Specjalne wydarzenia sprzedażowe: Black Friday i Co.

Czarny piątek to najbardziej ruchliwy dzień sprzedaży w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Miliony ludzi czekają na nią, szukają najlepszych ofert i robią zakupy z wielką radością. Dla samych sklepów ten dzień jest prawdziwym spektaklem marketingowym. Ci, którzy przyciągną uwagę dobrą ofertą, mogą liczyć na nowych klientów także poza dniem eventu. Teraz najważniejsze jest, aby kampania została wdrożona w sposób znaczący.

Nie tylko czyjaś oferta musi być naprawdę uczciwa, ważne jest również wykonanie. Jeśli klienci po zakupach muszą czekać na produkt kilka dni, to jest to denerwujące. Zamiast tego ważne jest, aby oferować najwyższe ceny i szybką wysyłkę. Dzięki temu firma pozostaje w pozytywnej pamięci, a klient pozostaje zainteresowany zakupami.

Popularne są promocje typu Black Friday. Promocje i kampanie rabatowe mogą być wykorzystywane do celów marketingowych również poza fazą Black Friday. Specjalne wyprzedaże, świąteczne promocje czy rabaty dla stałych klientów to jedne z najpopularniejszych opcji.

Kampanie lojalnościowe dla stałych klientów: Liczą się nie tylko nowi klienci

Wartość stałych klientów jest czasem niedoceniana. Nowy klient może kupić raz, a potem zmienić sklep. Jeśli natomiast klient już regularnie wydaje pieniądze w sklepie, to warto go zatrzymać. Dlatego wiele firm e-commerce stosuje kampanie lojalnościowe, aby nagradzać stałych klientów.

Bardzo znany jest działający w Polsce od 2009 roku system Payback, który znany jest również w innych krajach. Podczas zakupów w supermarketach lub innych sklepach, przy każdym zakupie okazuje się kartę Payback. Tam za każde wydane euro zbierane są punkty, które później można wymienić na nagrody lub bony zakupowe.

Payback to system na szeroką skalę, do którego przyłączyło się kilku sprzedawców i firm. Często mniejsze sklepy, offline lub online, stosują również programy lojalnościowe z systemem zbierania punktów. Im więcej klient kupi, tym więcej nagród lub korzyści może otrzymać. Skuteczny środek na utrzymanie stałych klientów.

Wniosek: Kampanie lojalnościowe, nagrody, rabaty i inne są niezbędne dla detalistów

Czas monopolistów już dawno minął. Mały sklep na rogu, jedyny wiejski sklep sprzedający jajka i chleb, może ustalać swoje ceny niemal dowolnie. Sprzedawca internetowy, który musi zmierzyć się z napierającą konkurencją, jest w ciągłym napięciu. Skuteczny marketing to najważniejsza podstawa sukcesu w sprzedaży. To nie jest tylko kwestia ceny. Jeśli jeden dostawca usług streamingowych jest tańszy od drugiego, nie daje mu to przewagi nad klientem. Oferta musi być trafiona, bo wymagania klientów stale rosną. W międzyczasie konsumenci uświadomili sobie, że muszą porównywać ceny między sobą.

Wyszukiwarki cen i portale porównawcze ułatwiają to zadanie. Dlatego marketing afiliacyjny jest również ważnym narzędziem dla sklepów i dostawców. Dzięki temu mogą one znaleźć się na wyższych pozycjach w zakupionych porównaniach, a tym samym zyskać większą uwagę. Oczywiste jest, że każdy sprzedawca internetowy i każda oferta może odnieść sukces tylko z klientami. Wygenerowanie ich, a następnie utrzymanie jest więc podstawową kwestią we współczesnym marketingu.

Więcej Różne