Radisson Hotels21 opinie

19% Kupiłbym tu ponownie

Wyróżnione Recenzje

Najbardziej istotna pozytywna recenzja

  2024-04-07
Rezerwacja hotelu poprzez Inte

Po przeczytaniu różnych opinii online spodziewałem się najgorszego, ale byłam mile zaskoczony. Pomimo moich problemów zdrowotnych, obsługa była szybka i przyjazna, zarówno osoby... Czytacz dalejPrzez: Martyna Szczepański

Najbardziej istotna negatywna recenzja

  2024-05-24
Zakup pobytu w hotelu

Niechętnie muszę wspominać moje ostatnie doświadczenia z rezerwacją w pewnym hotelu. Współpracowali z grupą hotelową, więc postanowiłem skorzystać z programu lojalnościowego ofe... Czytacz dalejPrzez: Maciejewski

Najwięcej głosów recenzja

  2023-12-29
Rezerwacja hotelowa

Obsługa jest straszna! Ludzie tutaj w ogóle nie robią swojej pracy i olewają moje maile. Już trzy razy poprosili mnie o przesłanie rachunku za te brakujące punkty, mimo że przec... Czytacz dalejPrzez: kornelia

Opinie (21)

  (3)

 (1)

  (9)

  (8)

  (0)

  • Nie ma jeszcze żadnych opini!

    Znajdź firmy, z którymi masz doświadczenie i napisz o nich opinie! Twoje opinie przyczyniają się do większej przejrzystości rynku i zwiększają wiarygodność firm..

  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Zakup pobytu w hotelu

    Niechętnie muszę wspominać moje ostatnie doświadczenia z rezerwacją w pewnym hotelu. Współpracowali z grupą hotelową, więc postanowiłem skorzystać z programu lojalnościowego oferowanego przez tę grupę. Niestety, okazało się, że firma została odłączona od grupy hotelowej, co oznacza, że straciłem wszystkie zgromadzone punkty, które teraz są po prostu bezużyteczne. Brak jakiejkolwiek informacji z ich strony na ten temat był naprawdę irytujący, a niemożliwość wykorzystania punktów w hotelach tej grupy była naprawdę rozczarowująca.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Rezerwacja hotelowa

    Pomimo tego, że miałem nadzieję na najlepszą cenę zgodnie z ich reklamą „Najlepsza cena gwarantowana”, niestety nie udało mi się jej uzyskać. Zazwyczaj, jako stały uczestnik innych programów lojalnościowych, udawało mi się znaleźć najlepsze oferty przez stronę internetową, jednak tym razem, kiedy próbowałem negocjować cenę z hotelu Radisson przez booking.com, okazało się, że nie jest to możliwe. Niestety, mimo obietnicy najlepszej ceny na ich stronie internetowej, konsultant zapytał mnie, gdzie to widziałem, co mnie zaskoczyło. Jedyne powody, dla których decyduję się na ten hotel, to chęć zatrzymania się w tym samym miejscu co moi współpracownicy. W przeciwnym razie, z pewnością szukałbym innych opcji.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Zakup w hotelu

    Myślę, że ten hotel specjalnie przestawia daty pobytu, żeby uniknąć przyznania mi ulepszenia zgodnie z warunkami programu lojalnościowego. Aktualnie ten program jest straszny.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Zakup w hotelu

    Hotele podnoszą ceny jak chcą, bez sensu. Za pokój zapłaciłem dużo, a tydzień później cena spadła o 40%! Oczywiście nie chcieli mi zwrócić różnicy. To straszna firma, przeszacowują swoje pokoje i oszukują gości. Obsługa klienta to jakiś żart, nikt nawet nie odbiera telefonu.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Moje zakwaterowanie za punkty

    Zarezerwowałem pokój przez aplikację za punkty, żeby nie płacić nic. Potem dostałem wiadomość, że rezerwacja nie jest pewna i muszę dodać kartę kredytową, żeby to potwierdzić. No to dodałem kartę! Ale teraz zrozumiałem, że zarezerwowano na kartę, nie za punkty! I nie mogę dodzwonić się do obsługi klienta, żeby to poprawić. Jestem naprawdę rozczarowany tym wszystkim... jest to kompletnie mylące. Czuję się oszukany.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Skandaliczne doświadczenie w hotelu

    Od samego początku naszego pobytu w tym hotelu w Luksemburgu było bardzo dziwnie. Zaczęli pobierać od nas 20 € za noc za ewentualne zniszczenia, a potem okazało się, że zatrzymują pewną kwotę, aż w sumie prawie 1200 €. Najbardziej irytujące było, kiedy wychodziliśmy i myśleliśmy, że wszystko zostało już uregulowane, a nagle recepcjonista podbiegł do nas na ulicy mówiąc, że nadal coś jest nie tak z płatnościami. To było szalone, czekaliśmy ponad godzinę, a na koniec nie otrzymaliśmy nawet faktury. To niesamowite jak bardzo ten hotel nas zirytował... Zdecydowaliśmy się wytoczyć sprawę do sądu przeciwko nim i nadal czekamy na rozstrzygnięcie. Jeśli kiedykolwiek planujesz wyjazd do Luksemburga, unikaj tego hotelu jak ognia.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Zakup bezużytecznych punktów

    To jakiś żart. Szkoda, że nie mogę użyć moich punktów lojalnościowych do zarezerwowania pobytu. Ciągle dostaję ten sam błąd na stronie internetowej i w aplikacji, a obsługa klienta kompletnie nie reaguje. Radzę spróbować innej sieci hotelowej!


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Punkty lojalnościowe zmienione bez ostrzeżenia

    Zadzwoniłem do działu obsługi klienta z pytaniami, a tam mówią w dziwny sposób i kompletnie nie chcą mi pomóc. Powiedzieli, że mam kontynuować wysyłanie e-maili, bo inaczej nie dostanę odpowiedzi! Od października program lojalnościowy Radissona zmienił się kompletnie, moje 150 000 punktów teraz są warte tylko połowę tego, co kiedyś. Bez skrupułów i niekompetentni, już nigdy więcej nie skorzystam z tej sieci.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Rezerwacja hotelu poprzez Internet

    Po przeczytaniu różnych opinii online spodziewałem się najgorszego, ale byłam mile zaskoczony. Pomimo moich problemów zdrowotnych, obsługa była szybka i przyjazna, zarówno osoby na miejscu, jak i pracownicy Radisson. Mój pobyt w hotelu był bardzo udany, a moja rodzina była zadowolona z warunków. Dziękuję Radisson Hotels za doskonałą obsługę!


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Mój pobyt na hotelu

    Więc tak, mój pobyt w hotelu był taki sobie. Recepcjonistka była dość chłodna i wydawało się, że jest zniechęcona. Poprosiła mnie o kartę, żeby zrobić kopię, co było ok, ale potem nagle bez wyjaśnienia pobrała 200 zł z mojej karty jako "bufor" - powiedz chociaż klientom, zanim weźmiecie im pieniądze! Musiałam pozwolić, bo trzymała MOJĄ kartę... Na plus dla miłego barmana, który zawsze miał uśmiech na ustach 😊


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Advantage card z najfajniejszego na najgorszy!

    Karta Advantage, którą zawsze płaciłam, teraz jest kompletnie bezużyteczna! Punkty nie można wykorzystać na zakwaterowanie, co kiedyś było łatwe do zdobycia. Teraz przestanę korzystać z tego hotelu i przeniosę się do innego, aby stracili dziesiątki tysięcy funtów z naszych zakupów w pracy.👎🏻


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Brak punktów lojalnościowych

    Po kilku zakupach w tym hotelu zauważyłem, że nie dostałem punktów lojalnościowych, pomimo że jestem zarejestrowany w programie lojalnościowym. Postanowiłem napisać do obsługi klienta e-mailem, ale niestety nie uzyskałem żadnej odpowiedzi. Jestem bardzo zawiedziony brakiem reakcji i brakiem profesjonalizmu w obsłudze klienta.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Zakup punktów lojalnościowych

    Muszę szczerze powiedzieć, że moje doświadczenie z zakupem punktów lojalnościowych nie było wcale dobre. Ten system punktów jest strasznie skomplikowany i wydaje się stworzony tak, aby ludziom odechciało się z niego korzystać. Osoba, z którą rozmawiałem przez telefon, była strasznie nieprofesjonalna - cały czas głośno żuła gumę i niestety nie okazała się zbyt pomocna. Powiedziała nam, żebyśmy aktywowali konto jeszcze raz i punkty od razu się pojawią, ale to niestety się nie zdarzyło. Cała ta sytuacja była po prostu bardzo rozczarowująca.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Moje zakup to hotel

    Myślę, że obsługa klienta jest tu niezbyt dobra. Po tym, jak dwa razy informowałem ich o niezgodności między fakturą a potwierdzeniem rezerwacji - czyli o tym, że śniadanie nie było uwzględnione w potwierdzeniu rezerwacji, ale zostało zarezerwowane i uwzględnione na fakturze - otrzymałem maila, w którym sugerowano, żebym bezpośrednio poprosił o fakturę hotelu.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Rezerwacja pokoju

    Spędziłem ponad dwie godziny na próbie zarezerwowania pokoju na przyszły rok. Strona internetowa pokazywała dostępność, nawet mówiła "twój pokój jest gwarantowany", ale gdy kliknąłem Zarezerwuj, pojawił się komunikat o błędzie "Ups, wystąpił błąd". Próbowałem na dwóch różnych laptopach. Nawet ściągnąłem aplikację mobilną - wszystko nie działało. Skontaktowałem się z obsługą klienta - gość ledwo mówiący po angielsku, z płaczącym dzieckiem w tle. Powiedzieli mi, że "pokój nie jest dostępny". Pytam się więc, dlaczego jest pokazany jako dostępny na ekranie, i dlaczego pojawia się ten sam błąd każdorazowo, niezależnie od daty czy lokalizacji. Jestem zdenerwowany tym, jak bardzo spadły standardy Radissona i będę polecać swoim znajomym Hiltona.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Zakup punktów hotelowych

    Zostałem całkowicie zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że punkty hotelowe straciły aż 70% swojej wartości z dnia na dzień. To było dla mnie trudne do zaakceptowania. Dlaczego miałbym być wierny marce, która traktuje swoich klientów w taki sposób? Dodatkowo, obsługa klienta pozostawia wiele do życzenia. Zdaje się, że agenci nie są zbyt chętni do udzielenia pomocy, co jest naprawdę dziwne.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Mój pobyt w hotelu

    Wiecie co, to była tragedia! Spędziłem tam świetny pobyt w hotelu, a oni nie chcieli mi przyznać punktów! Musiałem się naprawdę namęczyć z dowodami mojej rezerwacji, a oni wciąż mówili, że nie ma w systemie. Totalna porażka!


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Zakwaterowanie w hote

    Polecam to miejsce zarówno na prywatny jak i służbowy pobyt. Obsługa była naprawdę profesjonalna, personel był pomocny i miły. Pokoje były czyste i dobrze wyposażone. Śniadanie było smaczne i zróżnicowane. Dodatkowo świetna lokalizacja - blisko centrum miasta.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Moje zakupy - Varmeste anbefalinger

    Ostatnio nocowałam w hotelu, który był urządzony i zaprojektowany przez duńskiego projektanta. Położony był naprzeciwko Tivoli i miał fantastyczny widok. Obsługa była bardzo miła i pomocna na każdym kroku, zarówno na recepcji, jak i w restauracji. Pokoje były starannie przygotowane z dużą dbałością o szczegóły, a z powodu COVID-19 podjęto wszelkie środki bezpieczeństwa dla gości. Po prostu rewelacyjna obsługa! Przed wyjazdem mogłam zostawić walizki w przechowalni. Na pewno tam wrócę i polecam ten hotel wszystkim moim znajomym.


  • Zamówienie

    Serwis

    Cennik

    Dostawa

    Kupiłbym tu ponownie
    Ogólnie

    Opłaciłem z góry rezerwację...

    Przepłaciłem za rezerwację z góry, a potem okazało się, że moje loty zostały odwołane. Zadzwoniłem do hotelu, żeby to im powiedzieć. A oni? Nic, zero punktów za moją rezerwację i zapłaconą kwotę z ich strony. Żart jakiś!




O Radisson Hotels

O firmie Radisson Hotels
Radisson Hotels jest częścią Radisson Hotels Group. Jest to firma hotelarska, która stara się być prawdziwym gospodarzem i najlepszym partnerem dla gości, właścicieli, partnerów biznesowych. W grupie jest siedem wyjątkowych marek hotelowych, które oferują wielokrotnie nagradzane i wyjątkowe doświadczenia hotelowe. Firma wywodzi się ze Skandynawii. Siedziba Radisson Hospitality, Inc. znajduje się na 701 Carlson Parkway, Minnetonka, MN 55305 w Stanach Zjednoczonych. Początki firmy sięgają 1960 roku. Royal Copenhagen Arne Jacobsen w Danii został okrzyknięty pierwszym na świecie designerskim hotelem. Carlson wszedł do branży hotelarskiej w obu Amerykach dzięki 50-procentowemu udziałowi w hotelu Radisson Downtown w Minneapolis. W 1986 Carlson Hotels i SAS International Hotels podpisały umowę partnerską w celu wprowadzenia marki Radisson® do Europy. W 1987 Carlson Hotels wprowadził na rynek markę Country Inns & Suites® By Carlson. W 1994 SAS International Hotels podpisało umowę franczyzy z Carlson Hotels na zarządzanie marką Radisson w regionie EMEA, która później stała się Radisson Blu. W 1999 Carlson Hotels uruchomił program lojalnościowy dla gości, znany teraz jako Radisson RewardsTM. W 2002 SAS International Hotels przekształciło się w The Rezidor Hotel Group i nabyło prawa franczyzy do Regent Hotels & Resorts, Park Inn i Country Inns & Suites By Carlson. W 2005 Carlson nabył 25% udziałów w The Rezidor Hotel Group, wzmacniając zaangażowanie firmy w globalny rozwój. W 2006 Rezidor Hotel Group zakończył pierwszą ofertę publiczną na giełdzie w Sztokholmie. Carlson kupił dodatkowe akcje, zwiększając swoją własność do 35 procent. W 2007 Carlson zwiększył udział w Grupie Rezidor Hotel do 41,7 procent. W 2009 nazwa marki Radisson SAS została zaktualizowana do Radisson Blu. W 2009 Pierwszy hotel Missoni otworzył się w Edynburgu, ciesząc się dużym uznaniem. W 2010 r Radisson Blu stał się największą marką ekskluzywnych hoteli w Europie, według MKG. Park Inn zmienił się w Park Inn by Radisson. Rezidor nazwany przez Ethisphere Institute jedną z najbardziej etycznych firm na świecie. W 2012 Carlson zwiększył swój udział w Grupie Hotelowej Rezidor do 51 procent, po czym połączyli siły w strategicznym partnerstwie i weszli na rynek jako Carlson Rezidor Hotel Group. Carlson Rezidor Hotel Group został nazwany Hotelową Grupą Roku podczas Worldwide Hospitality Awards 2012. W 2014 Carlson Rezidor Hotel Group ogłosił nową markę w segmencie luksusowym, Quorvus Collection. Carlson Rezidor Hotel Group ogłosił nową markę w segmencie ekskluzywnego stylu życia - Radisson RED. W 2016 r HNA Tourism Group przejął Carlson Hotels, Inc. Rezidor Hotel Group wszedł do segmentu ekonomicznego z 49% udziałem w prizeotel. W 2017 r Federico J. González został Prezesem i Dyrektorem Generalnym Rezidor oraz Przewodniczącym Globalnego Komitetu Sterującego. HNA Tourism Group Co., Ltd. ogłosił obowiązkową ofertę publiczną nabycia wszystkich udziałów w Rezidor. W 2018 r Country Inns & Suites By Carlson stał się Country Inn & Suites by Radisson. Carlson Rezidor Hotel Group stał się Radisson Hotel GroupTM. Nowa globalna architektura marki, wprowadzająca Radisson w regionie EMEA i wprowadzająca kolekcję Radisson. Radisson Hotel Group zmienił program lojalnościowy Club Carlson na program Radisson Rewards. Rezidor Hotel Group AB (publ) zmienił nazwę na Radisson Hospitality AB (publ) w dniu 7 maja 2018 r. Konsorcjum kierowane przez Jin Jiang International Holdings Co., Ltd (Jin Jiang International) zakończyło przejęcie Radisson Hospitality, Inc. 

Oferta Radisson Hotels
W ofercie RadissonHotels jest 1224 hotele. Masz do wyboru takie marki hotelowe jak: Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites, art'otel. W kategorii cele podróży masz możliwość skorzystania z oferty hoteli Radisson, a także dowiedzieć się o najważniejszych obiektach turystycznych, atrakcjach, barach i restauracjach oraz lokalnym handlu i przemyśle, aby łatwiej wybrać cel kolejnej niezapomnianej podróży — wakacyjnej lub służbowej. Do najpopularniejszych kierunków należą: Amsterdam, Atlanta, Bali, Bangkok, Berlin, Bogota, Budapeszt, Chicago, Kopenhaga, Dubaj, Istambuł, Londyn, Mineapolis, Nowe Delhi, Nowy Jork, Orlando, Paryż Sao Paulo, Szanghaj, Sydney, Toronto. W Polsce masz do wyboru hotele w takich miastach jak: Gdańsk, Katowice, Kraków, Poznań, Sopot, Szczecin, Szklarska Poręba, Warszawa, Wrocław, Zakopane i Świnoujście.
Ponadto możesz skorzystać z Rewards Program Radisson Rewards. Program oferuje całą gamę wyjątkowych korzyści, usług i przywilejów w ponad 1100 hotelach na całym świecie, w tym: Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson oraz Country Inn and Suites by Radisson. Dostępne są karty club card o następujących poziomach: 0 nocy / 0 pobytów, Silver 9 nocy / 6 pobytów, Club Gold Gold 30 nocy / 20 pobytów Club oraz Platinum 60 nocy / 30 pobytów. Uczestnicy programu oszczędzają nawet o 10% więcej, dokonując rezerwacji bezpośrednio przez witrynę internetową lub aplikację mobilną. Zdobywaj punkty za każdego dolara (USD) wydanego na pobyty kwalifikowane oraz za zakupy jedzenia i napojów doliczone do Twojego rachunku podczas kwalifikowanego pobytu. Przelicznik punktów jest następujący: 20/1 $, 22/1 $, 25/1 $, 35/1 $. Korzystaj ze zniżek na jedzenie i napoje w restauracjach hotelowych uczestniczących w programie. Od 5% do 20%. Punkty można wymieniać na darmowe dni w pokojach standardowych — już od 9000 punktów i bez okresów niedostępności w przypadku pokojów standardowych. Punkty można wymieniać na mile lotnicze, karty upominkowe, karty przedpłacone i wiele innych nagród. Punkty + gotówkę można wymieniać na darmowe dni już od 5000 punktów. Punkty za spotkania i eventy Za każdego dolara (USD) wydanego na spotkania i eventy objęte programem Radisson Rewards for Business uzyskasz 5 punktów. Uczestnicy otrzymują bezpłatnie dwie butelki wody podczas każdego pobytu. Liczą się wszystkie kwalifikowane noclegi. Punkty + gotówka oraz darmowe dni wliczają się do sumy punktów wymaganej do otrzymania statusu Elite. Noclegi wliczające się do sumy punktów potrzebnej do uzyskania statusu Elite są automatycznie przenoszone na kolejny rok, dlatego możesz czerpać korzyści już od samego początku nowego roku programu. Bezpłatne podwyższenie standardu pokoju jest możliwe w przypadku pobytów kwalifikowanych w momencie zameldowania i zależy od dostępności. Wczesne zameldowanie i późne wymeldowanie są dostępne na żądanie podczas pobytów kwalifikowanych. Upominek powitalny w pokoju dostępny dla uczestników na poziomie Elite podczas pobytów kwalifikowanych.
Rezerwacji możesz dokonać kartami Visa, MasterCard, American Express, JCB, Diners Club i Discover. Możesz skorzystać także z e-Cert. e-Cert (certyfikaty elektroniczne) są ograniczonymi w czasie, wirtualnymi upustami i ofertami specjalnymi, które można wykorzystywać wyłącznie podczas dokonywania rezerwacji w witrynach internetowych Radisson Collection, Radisson, Radisson Blu, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson i Country Inn & Suites by Radisson przy użyciu osobistego kodu e-Cert. Serwis oferuje również Karty upominkowe Radisson Hotels. Przedpłacona karta dostępna w euro (EUR) i funtach (GBP). Kartę upominkową można wykorzystać do uregulowania opłat hotelowych (za dowolne kwalifikujące się usługi oferowane w hotelu biorącym udział w programie, w tym należne podatki) w blisko 300 hotelach: Radisson Collection, Radisson Blu, Park Inn by Radisson i Park Plaza w krajach biorących udział w programie.

Co sądzisz o ofercie Radisson Hotels?
Czy kiedykolwiek korzystałeś/aś z oferty Radisson Hotels? Jeśli tak, to chcielibyśmy usłyszeć o twoich doświadczeniach. NiezaleznaOpinia to miejsce, w którym możesz bez wahania wyrazić swoją opinię. Chcielibyśmy wiedzieć, jaka jest ich oferta. Czy strona jest łatwa w obsłudze? Czy znalazłeś/aś to czego szukałeś/aś? Jaka jest jakość usług oferowanych przez Radisson Hotels? Jaką wybrałeś/aś formę płatności? Jak szybki był czas realizacji Twojego zamówienia? Czy proces rejestracji przebiegał bezproblemowo? Czy miałeś/aś kontakt z obsługą klienta, czy byli przyjaźni i pomocni? Jak działa aplikacja mobilna? Daj nam znać poprzez opinię klienta. Twoja opinia pomaga innym dowiedzieć się, czego można oczekiwać od Radisson Hotels.


Bonus!

🌟 Jak Radisson Hotels błyszczał dla ciebie?






📊 Jak Radisson Hotels błyszczał dla ciebie?


    informacje kontaktowe

    🌐 www.radissonhotels.com



    Kategorie Radisson Hotels

    Wakacje i podróże | Tanie podróże | Hotele i Hostele


    Statystyki Strony

    Seite online seit: 24 września 2020
    Letzte aktualisierung: 25 grudnia 2024